Hoe worden "bleek-graffiti's" gemaakt die soms op het trottoir te zien zijn?

De graffiti ziet eruit alsof i.p.v. verf bleek is gebruikt.
Maar welk bleekmiddel wordt er gebruikt en hoe wordt het aangebracht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zie ze ook wel eens in de vorm van reclame, ik ga er van uit dat dit reclame buros zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt niet gebleekt, maar schoongespoten. Na een tijdje verdwijnen ze weer, omdat die schone plekken met de tijd weer vies worden.

Antwoorden (2)

Ik dacht altijd dat ze dat deden door middel van een hogedrukspuit en een sjabloon. Super milieuvriendelijk natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt gedaan met sjablonen. Het sjabloon (zie afb.) wordt op het trottoir gelegd en gaat men met een hogedrukspuit over de uitgespaarde letters of afbeeldingen.