wat is het verschil tussen deze gothic stijlen? (zie uitleg)

ik las op wikipedia dat er verschillende soorten gothics zijn. helaas bestaan die pagina's niet dus kan ik het niet bekijken

hier een stukje gekopieerd:

Rond het jaar 2000 kan er worden gesproken van minstens een tiental verschillende soorten Goths: romantigoths (ook wel klassieke goths of Victoriaanse goths), Mopey Goths, Fetish Goths, Perky Goths, Raver Goths, Geek Goths, Corporate Goths, Vampire Goths (niet te verwarren met Vampyres, een aparte subcultuur), Pagan Goths, Ren Faire Goths en - met de invloed van anime - ook Cyber Goths, Lolita Goths: een poppenstijl die het kind in de mens laat zien.

kan iemand mij het verschil duidelijk maken tussen deze Goths?

liefst misschien een foto erbij als het niet teveel moeite is

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal benamingen voor mensen die hun eigen ding doen. Het heeft vooral te maken met naar welke muziek zij luisteren, maar ook verschillende kledingstijlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de naam intypt bij google en je zoekt op afbeeldingen dan zie je ook gelijk de verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies.. Google vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat kretos zegt. De sub cultuur gothic is weer onderverdeeld in ander subculturen. Dit heeft te maken met verschillende muziekstijlen en kleding. Misschien is het intresant om op vampirefreaks.com te kijken. Daar zijn verschillende goths te vinden.

Het beste antwoord

Je moet dit verschil niet te groot zien. Het zegt meer over de 'specialisatie' die volgens Amerikaans gebruik natuurlijk weer precies moet worden ingedeeld. Het gaat dan ook vaak om uitzonderlijke gevallen van mensen die helemaal opgaan in één stijl van bijv. kleding, zoals bij Lolita, waar de specifieke jurkjes en het beleven van de poppenstijl twee kenmerken zijn. Bij Cyber e.a. gaat het weer om het toekomstfictieve, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cybergothic, bij fetish om hun seksuele voorkeur en bij 'geek' om het feit dat het nerds zijn, die van gothische muziek houden.

Het heeft totaal geen zin om bijv. op iemand af te stappen en te zegen: Dus jij bent nu een 'Perky goth'.

Verder is dit antwoordvenster veel te klein om dan precies per stijl de specifieke kenmerken te gaan beschrijven. Als je dat echt wilt, omdat je de subcultuur wilt verkennen, dan moet je er toch echt een goed boek over lezen, zoals het boek dat in mijn bronvermelding staat.

Verder kun je ook gewoon alle termen in Google intikken, er komt dan een berg informatie, maar nogmaals: Dit antwoordvenster is te klein om de volledige informatie daarvan weer te geven.