Uit welke conference van Toon Hermans komt "Wij weten niet veel?"

Toegevoegd na 2 minuten:
En is het op een verzamel CD van hem verkrijgbaar?

” Wij weten niet veel, want zolang de lepel in de brijpot staat treuren wij nog niet, treuren wij nog niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Volgens mij is dit uit 1958, de conference De Sprekert. En die staat op het album Toon herman's One Man show deel 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"er sijn misschien mensen in de saal die moeilijkheden hebben" ;-)

Dit is de start van de toespraak:
"Men heeft mij gevraagd om vanavond een enkel woord tot u allen te richten, en dat wil ik dan nu gaarne gaan richten."

Het komt uit een one-man-show uit 1958. Er is maar één minuutje van te zien. Talloze links op internet naar deze conference, die heet "de sprekert", maar het wordt blijkbaar steeds verwijderd, want alle links zijn dood. Het zit in een van zijn eerste succesvolle shows.

Je zult geen CD/DVD hiervan kunnen krijgen, hooguit een 2e hands LP. De enige mogelijkheid is om de verzamelde shows op DVD/CD te kopen, bij b.v. Bol.com. Als ik het allemaal goed heb begrepen is die 1958 show ook de oudste die bewaard is gebleven.