Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik van mijn schrijfdip afkomen?

Nadat mijn verhaal volledig de grond ingeboord is, kan ik niets zinnigs meer op papier zetten. Eigenlijk totaal niets. Dit vind ik erg irritant, want schrijven is mijn passie.

Hoe kan ik nu weer gaan schrijven? Van die dip afkomen? En gewoon verder gaan met een glimlach op mijn gezicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Natuurlijk weer doorgaan met schrijven en zeker met een glimlach op je gezicht.
Wie heeft je verhaal de grond ingeboord? Was de kritiek terecht? Probeer er dan iets van te leren want dan kom je weer een niveau hoger.
Was de kritiek onterecht? Dan niets van aan trekken.
Er zijn zoveel schrijvers geweest die heel vaak teleurgesteld werden en na doorzetten toch succes boekten.
Bij deze dus: succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Kop op hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 'het' niet meer lukt dan is het tijd voor iets anders. Dingen die moeten, die lukken.
De antwoorden die je hier krijgt zijn een hart onder de riem en niet methodes om het schrijven te bevorderen. Als je dat nodig hebt moet je dat ook vragen. Zeker bij schrijven is het helder voor ogen hebben wat je precies bedoelt een onmisbare eigenschap.
Als het werkelijk jouw passie is, dan zal niets en niemand je er vanaf kunnen houden. Zeker niet iemand die jouw werk volledig de grond inboort, alleen scheppers kunnen vernietigen. De rest is consument.

Andere antwoorden (2)

Schrijf over een leuke verrassende gebeurtenis die je ooit eens is overkomen, maar laat het iemand anders (een fantasie-figuur) overkomen. Fantaseer hoe die leuke gebeurtenis het leven van die figuur veranderde...

Dat geeft je een positieve start, je fantasie doet de rest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ik ga het proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes !
:-)
Kritiek kan je zien als een kans om te groeien. Bekijk het zo objectief mogelijk. Als de kritiek persoonlijk op jou gericht is, zegt het meer over de criticus dan over jouw werk. Dan moet je er afstand van nemen. Relativeren en doorgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing