Wat doen eskimo's met hun overledenen?

Begraven lijkt me geen optie en een zeemansgraf ook niet. De dieren zouden de overledenen opeten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K
Amadea
12 jaar geleden
Die vriezen ze in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk gecremeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's waar; ze heten Innuït
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, verkeerd gespeld; 't is Inuit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het was geenzins mijn bedoeling om een bevolkingsgroep te beledigen, mijn excuus voor de inuit('s?) die op GV zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eskimo betekend 'rauw vlees eter'
Inuit betekend 'mens'
geleerd van Kika & Bob :P

Antwoorden (4)

Ik weet niet of het nog actueel is, maar volgens onderstaande link wordt het lichaam ingenaaid in kariboe-huiden en daarna met stenen bedekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Dan heb je je eigen bron niet gelezen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha je hebt helemaal gelijk!
Nou ja in ieder geval niet GOED gelezen :|
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant :) maar....see bami haha ;)
Tegenwoordig worden ze toch gewoon begraven in een kist.
bamibal
12 jaar geleden
Ze worden met het gezicht omhoog op de toendra achtergelaten, bedenkt met stenen (tegen de roofdieren). Soms meerderen bij elkaar bij wijze van begraafplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was vroeger.
Vroeger hadden Eskimo's geen winkels, toen joegen ze op prooidieren. En als zo'n Eskimo dood gaat leggen ze hem ergens neer in een bos of zo. Daar kunnen de dieren ervan eten, dat is de boete als je op prooidieren jaagt. Zijn hele leven heeft de Eskimo van de prooidieren gegeten nu kan het andersom. Ik weet het niet zeker, ik heb het gelezen in een boek over het volk dat in natuurgoden gelooft.

Toegevoegd na 5 uur:
Er zijn Eskimo's die in Groenland wonen (leven???), in Alaska, IJsland en Rusland. Er bestaan bossen in die landen, hoor!

Toegevoegd na 7 uur:
Maar voor nu weet ik het niet dus je mag het gerust onwaardevol veroordelen van mij, hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eskimo's... bos?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In alle koude landen heb je bossen, behalve de noordpool en de zuidpool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja das waar, Inuits, excuses voor de Inuit Mensen op GV van mij ook. Maar rauw vlees is best lekker hoor!