ten eerste :Chopsticks zijn veel hygienischer. bekijk maar eens een vork in de meest snackbars van dichtbij tussen de tanden ten tweede : kinderen van drie eten in azie met chopsticks en ook ouderen "lepelen" de rijst naar binnen met chop sticks ; dus handiger ten derde : hier in europa zijn vork, mes en lepel statussymbolen van zilver en/of van inox van een bepaald merk en duurder dan duizend chopsticks. Ik heb chinese en vietnames koks aan het werk gezien die de chopstick hanteerden zelfs om vlees te snijden met een twist bewiging.ten vierde : ecologisch verantwoord. ten vijfde : veel minder gevaarlijk te, zesde : slechts één produktieprocesEens je de handigheid hebt is het veel aangenamer om iets te mengen om iets te nemen wat ver af is op tafel.Dus vraag je nu terug : waarom eten meer dan twee miljard mensen met chopsticks?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

waarom eten we hier met bestek ipv Chopsticks, hoort bij de cultuur dus ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bestek schiet beter op ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je je voedsel aanpast op chopsticks zoals de aziaten dat doen, hoeft bestek helemaal geen snellere manier te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe passen ze het voedsel aan dan? Voor zover ik kan bedenken eten ze vaak rijst, en kleine korrels tussen twee dunne stokjes proberen vast te houden is niet echt ideaal toch? Een forse lepel lijkt me praktischer.
Waarom eten we hier niet gewoon met chopsticks in plaats van bestek. En waarom eten we niet gewoon met onze handen in plaats van met bestek?

Het is maar net waar je mee bent opgegroeid, bestek is niet inherent beter dan chopsticks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zou afgeleid zijn van een uitspraak van confucius. "Een ware gentleman blijft weg van het slachthuis en de keuken. En hij laat geen messen toe op tafel". Hiervan afgeleid zouden de aziaten de chopsticks hebben gemaakt. Of je het ermee eens bent of niet. het is een mooi verhaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit ook oosterse filosofie achter. De stokje szouden Yin en Yan representeren.
En vergeet niet dat de vork pas rond ca. 1500 werd 'uitgevonden'. Tot die tijd was het lepel en mes.
De Chinezen vinden gebruik van een vork barbaars.
AWM
15 jaar geleden
Volgens mij heeft er ook iets mee te maken dat ze het onbeleefd vinden om met een mes aan tafel te zitten.