Toen Rembrandt leefde en werkte was nederland een handelsland, veel rijke buitenlandse connecties. Oa met Rusland (Tsaar Peter de Grote).
Rembrandt heeft dus ook veel in opdracht van die buitenlanders gewerkt. Niet voor niets is er in de "Hermitage" een mooie collectie van zijn werken (is museum in st Petersburg).
Deels dus al sinds dat het geschilderd is uit nederland verdwenen omdat de opdrachtgever gewoon het voor hem gemaakte werk kreeg geleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Nooit aangedacht dat hij ook
opdracht schilder was.

Andere antwoorden (2)

Geld zit niet meer in EU. Tijden van crisis. Verkopen wat te verkopen valt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wet van vraag en aanbod en waarschijnlijk ook wat roofpartijen in het verleden.