Hoe zeg je in grammaticaal goed Frans: ik geloof in liefde op het eerste gezicht, maar anders loop ik gewoon nog een keer langs?

Liefde op het eerste gezicht weet ik wel: le coup du foudre, de rest... HELP!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Komt ie:

Est-ce que tu crois au coup de foudre au premier regard ou est-ce que je dois repasser ?

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk je wel dat Fransen dit gezegde zelden gebruiken in tegenstelling tot Engelstaligen en Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet mooier om: "aller voir" te gebruiken i.c.m. "regard"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aller voir encore une fois
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tijmenzonder: klopt "Est-ce que tu crois a l'amour au premier regard, ou est-ce que je dois aller voir encore une fois?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou toch moeten zijn: Je crois a l'amour...
De vraagsteller heeft het immers over: Ik geloof in liefde op het eerste gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dat is de uitdrukking ook niet. Die luidt: "Geloof jij op liefde op het eerste gezicht of moet ik nog een keer langslopen ?" En ik heb gezocht naar de Franse vertaling van het Engelse "Do you believe in love at first sight? Or should I walk by again?" Daar wordt dat steeds vertaald met "Est-ce que tu crois au coup de foudre au premier regard ou est-ce que je dois repasser ?" 1620 resultaten. http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl=nl&site=&source=hp&q=%22Est-ce+que+tu+crois+au+coup+de+foudre+au+premier+regard+ou+est-ce+que+je+dois+repasser+%3F%22&pbx=1&oq=%22Est-ce+que+tu+crois+au+coup+de+foudre+au+premier+regard+ou+est-ce+que+je+dois+repasser+%3F%22&aq=f&aqi=&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=576l1210l0l1314l3l3l0l0l0l0l416l791l3-1.1l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=62cc50d6fe632c34&biw=1680&bih=906
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okay, ik snap het, dank je!