Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik horen of een saxofoon goed is?

Ik wil een nieuwe saxofoon kopen wand ik speel nu 4 jaar hoe kan ik horen of een saxofoon goed is om mee te spelen?
Ik bedoel of er tips zijn om op te letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Elke sax is vals, dat zit in het ontwerp, daar is niks aan te doen. Dat moet je met je embouchure corrigeren. Mijn advies: luister naar de klankkleur, die moet goed zijn. Btw: zoek je een tenor? Neem dan via een pb contact op....

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog een tipje: je luistert het best naar de klankkleur, als je op een halve meter van de muur staat en dan de sax bespeelt. Het geluid komt dan goed naar je terug.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog een tipje: je luistert het best naar de klankkleur, als je op een halve meter van de muur staat en dan de sax bespeelt. Het geluid komt dan goed naar je terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een goede tip en ik ga er op letten
Gr. Jens

Andere antwoorden (2)

Als je twijfelt : ga naar een vertrouwd adres, als je hem via marktplaats of zo wilt kopen, vraag je leraar(neem aan dat je op les zit) of hij tijd heeft om mee te gaan.
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ik speel zelf klarinet en toen ik een pas een nieuwe kreeg, heeft mijn klarinetdocent er naar gekeken. Hij heeft hem zelf voor mij uitgezocht en dan mocht ik kijken of hij goed was en toen heb ik hem gekocht. Ik weet niet of je les hebt, maar het is verstandig om het aan een professional te vragen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding