Heeft de naam 'Gea' 1 of 2 lettergrepen?

Is het dus 'Gea' of 'Ge-a'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Hoe dan ook twee; een knap persoon die van een gecombineerde e en a één klank kan maken...
Omdat deze letters apart van elkaar worden uitgesproken, heeft deze naam automatisch twee lettergrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het moet een naam met Engelse uitspraak zijn, dan zou het wél een lettergreep zijn, daar deze taal de twee klinkers kan combineren tot één klank.
Kristal
13 jaar geleden
Nyx heeft toch echt gelijk Bierdopje, ook al staat het inderdaad raar ;-)

Andere antwoorden (4)

2 lettergrepen ge-a
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan me in het nederlands zo snel geen woord bedenken waarin de ea het einde van een lettergreep vormt
dus 2 lettergrepen
13 jaar geleden
Wat een grappige vraag +.
Ik denk dat je het nooit nodig zult hebben, die twijfel over de afkorting. Want Gea past altijd nog wel op een regel...:)

2 lettergrepen, ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook. lettergrepen hebben geen ander doel dan correct af te breken. Voor de leesbaarheid heeft het echter de voorkeur om op hele woorden af te breken en niet op lettergrepen.