Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te dragen naar een opera?

Ik ben een jongen en ga voor het eerst naar een opera in de middag. Is er een dresscode?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

waarschijnlijk een net pak en een strikje denk ik.
let op de foto hier onder

Toegevoegd na 41 seconden:
srry hij doet het niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beetje netjes is voldoende: een pak mag, maar hoeft zeker niet. In een nette spijkerbroek en overhemd zal niemand je vreemd aankijken. Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, voor opera's is geen officiële dresscode (het is tenslotte van origine volksvermaak, en beslist niet iets 'deftigs') en het hangt natuurlijk ook een beetje af van of je 's middags of 's avonds gaat, en in wat voor omgeving je naar die opera gaat.

Over het algemeen is tenue de ville ruim voldoende, misschien zelfs al wat overdressed - zolang je maar niet met je spijkerbroek, sport-t-shirt en gymschoenen de entourage komt verzieken - zoals mensen bij musicals (waar feitelijk dezelfde dresscode geldt, en dat qua volksvermaak een beetje de 'opera van nu' is) nog wel eens plegen te doen.
Iets wat je aan zou trekken naar een bruiloft of een sollicitatiegesprek is in de regel prima gepast voor een opera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik u was, dan zou ik iets dragen wat je aan zou doen als je bijvoorbeeld uiteten gaat. Gewoon iets netjes, waar jij je goed in/bij voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding