In Eindhoven is Museum Kempenland gevestigd.
Museum Kempenland Eindhoven heeft een omvangrijke collectie:
- materiële cultuur van de stad Eindhoven en de regio
- Brabantse schilder-, teken- en grafische kunst en fotografie
- Nederlandse kleinsculptuur uit de negentiende en twintigste eeuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Specifiek is er niets over Eindhoven, wel over belangrijke bedrijven e.d.
zie bron met overzicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het oude Philipsfabriekje tegenover de Witte Dame vind je veel over de Philipshistorie van Eindhoven (belangrijk onderdeel!), over hoe de mensen toen leefden, en werkten, en hoe er gloeilampen gemaakt werden natuurlijk. Erg interessant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen echt museum over Eindhoven. Of je moet het Prehistorisch dorp meerekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hierboven staat klopt wel: Museum Kempenland, De Witte Dame en het Historisch Openlucht Museum Eindhoven (HOME). Dat laatste heette vroeger het Prehistorisch dorp.

Wat bij voorgaande antwoorden ontbreekt, is het EiB-Huys van de stichting Eindhoven in Beeld (EiB). Ooit begonnen als een website met oude foto's van Eindhoven, maar door heel veel enthousiaste mensen uitgebouwd tot een geoliede organisatie met een eigen pand aan de Grote Berg 9. Daar houden ze regelmatig exposities en lezingen over de (recente) geschiedenis van Eindhoven.
Voor contactgegevens en openingstijden: zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Museum Kempenland en Historisch OpenluchtMuseum Eindhoven hebben nu samen een tentoonstelling in de Steentjeskerk met als thema Vreemd in Eindhoven. Gaat echt over de geschiedenis van Eindhoven en de invloed van andere culturen op de Eindhovenaar van nu.