Wat iedereen die de leeftijd ervoor heeft, nog op het netvlies staat, is het brandende, naakte vietnamese meisje dat door de straat rende, nadat de Amerikanen er napalm hadden gegooid.

Een overmatige Amerikaanse bemoeienis. President Kennedy die zichzelf wilde bewijzen. En heel veel half Vietnamese-half Amerikaanse kindertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In juni 1963 stak in Saigon een boeddhistische monnik uit protest zichzelf in brand. Onbeweeglijk in 'yoga-zit' brandde hij tot de dood.
Andere bekende beelden zijn het napalmmeisje dat vlucht uit een dorp dat door de Amerikanen met napalm werd gebombardeerd. De vermeende vietcong die in koelen bloede een kogel door zijn kop krijgt. Een reusachtig grote piloot van een USA bommenwerper die neergehaald werd en bewaakt wordt door een piepkleine vietnamese vrouw.
De rij bommen die uit B52 bommenwerpers vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze oorlog was om het communisme een halt toe te houden. Natuurlijk deels mislukt en deels geslaagt alhoewel er héél veel doden waren. De VS wou het communisme in alle vlakken tegenhouden. Dat was het spelletje dat ze speelden, ten koste van mensenlevens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze is toch wel de meest bekende
World Press Photo of the Year: 1972