hoe word ik creatiever?

of om activiteiten te bedenken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik vond mezelf altijd zeer NIET creatief. Dat kwam omdat ik met een homp klei nooit wist wat te maken en een leeg vel papier (met potlood) bleef bij mij uren leeg. Toen deed ik op mijn werk ooit een cursus creatief denken. Er ging een wereld voor me open!!!! Ik bleek de meest creatieve ideeen van hele stel te hebben!!! DE eye-opener van de cursus was wel dat geen enkel idee gek was en dat je gewoon je gedachten moest laten gaan zonder tegen je zelf te zeggen: dat kan niet, dat is gek enz. Dus als je creatiever wilt worden moet je OF ook zo'n cursus zoeken en volgen OF er gewoon op vertrouwen dat je het kunt, dan komen er vanzelf meer ideeen

Door dingen te DOEN!!! 1] Er moeten vast wel dingen zijn waar je nieuwsgierig naar bent: films, boeken, uitstapjes, steden, landschappen, mensen....... Alles wat je wilt weten, wat je prikkelt. Daar ga je dan niet alleen over denken, maar je gaat er iets mee DOEN!!! Hup de bus in, of de trein in. Gaan kijken, beleven, meemaken. 2] Het stikt op het internet van de hobbysites. Zoek iets op wat je leuk lijkt en DOE daar iets mee. Ga materiaal kopen of verzamelen en ga knutselen. Maar maakt het jezelf niet te moeilijk. Hoe beter je een techniek leert beheersen, hoe leuker iets wordt. DOE iets! MAAK iets!

Door veel buiten in de natuur te zijn en je daar lekker te laten inspireren door alles om je heen en de rust

Ga naar buiten in de frisse lucht, teken af en toe wat leuks of ga schilderen. Denk creatief, bedenk leuke ideeen voor iets in te richten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100