Waarom hangt men slotjes op in Keulen?

Ik zie het aan een soort hek, er hangen allemaal van die kleine slotjes aan. (hangslotjes). Waarom is dit? Heeft het een reden sat mensen dit doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

In Keulen hing inderdaad heel de brug vol. Met namen en data als blijk van liefde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In Parijs heb je dat ook.. Maar dat is als je met je man/vriendje bent zet je je naam op dat slot en zet je het vast aan het hek zo ben je voor altijd verbonden met elkaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zijn roman 'Ho voglia di te' zuigt schrijver Federico Moccia een 'oude legende' uit zijn duim, volgens welke de liefde van twee minnaars voor altijd bezegeld is als ze aan de derde lantaarnpaal van de Ponte Milvio in Rome een hangslot vastklinken. Het sleuteltje werpe men daarna over de rand van de brug in de rivier de Tiber.
Kort na het verschijnen van het boek in 2006 verschenen de eerste hangsloten (lucchetti) aan de derde lantaarnpaal op de brug.

Daarna heeft het fenomeen zich over de wereld verspreid.

In Keulen hang het hekwerk van Hohenzollernbrücke sinds 200 vol met sloten, in gooit men de het sleuteltje in de Rhein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk om te weten! Weer wat wijzer! +
Dat doen ze omdat het hek anders gesloten word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol dat is het niet hahaha
ik heb het ook in Hongarije gezien,
een teken van liefde, trouw en eeuwig verbonden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Rotterdam is daar ook een plek voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat leuk, daar ook! wist ik niet. +1