Zijn Ouija borden echt of nep?

Ik ga ze natuurlijk NIET spelen, want daar zijn ze té gevaarlijk voor... maar zijn ze echt of nep?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Het bord op zich zelf is natuurlijk volkomen onzin, maar de intentie van de mens te zitten wroeten in een onbekende wereld, veroorzaakt de problemen, soms hele ernstige problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fout ik heb het zelf gespeeld dus hoe kan het dan dat het bewoog

Andere antwoorden (4)

De borden zelf zijn meestal van echt hout of plastic. Het bijgeloof eromheen is onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor wie er geen waarde aan hechten is het pure nep. Maar er zijn ook personen die denken dat ze er wat mee kunnen, dus voor hen zal het echt zijn. Ze hebben alleen slechts zichzelf ermee, dus welk nut het heeft om daarmee bezig te gaan is de vraag.
Amadea
12 jaar geleden
Ze zijn nep, en dus ook niet gevaarlijk.
Maar iedereen gelooft wat ie wil geloven, ookal is er nooit enige reproduceerbaar bewijs geleverd.

De werking ervan berust op het ideomotor effect, waarbij een persoon onbewust bewegingen maakt, vaak ingegeven door een bepaalde suggestie van buitenaf. Dit effect is zo sterk dat veel mensen weigeren te geloven dat ze het zelf doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het ideomotor effect zo groot dat mensen daardoor in een psychose kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee. dan moet er echt nog meer met de persoon in kwestie aan de hand zijn
Cryofiel
12 jaar geleden
Het ideomotor-effect is groot genoeg om het glas te laten bewegen. De psyche is sterk genoeg om gek te worden van de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is niet waar wat je zegt
De borden zijn altijd echt, al steken ze nog zo gammel in elkaar, want ze zijn bedoeld om geesten op te roepen en met die intentie zijn ze dan ook vervaardigd.
Heel verstandig, dat je er niet mee gaat spelen,want er zijn veel nuttiger dingen om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zijn vervaardigd om geld te verdienen