Wat betekent een heel klein eekhoorntje met het getalletje 6 eronder op een gouden horloge?

Het is een soort van keurmerk en alleen goed te zien met een loep. Zelfs dan is het nog een beetje gokken, maar het lijkt een eekhoorn te zijn.
Het horloge komt uit de 60/70-er jaren a;s het goed is.

Toegevoegd na 22 uur:
Plaatje bijgevoegd. LEt niet op de kleur dit moet goudkleurig zijn, maar de camera stond op wit-zwart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Als het een eekhoorntje is zoals in onderstaande afbeelding gaat het om 585 (14 karaat) goud.

Waar de 6 voor staat is me niet helemaal duidelijk. Een foto nemen met een macro lens of een toestel met een macro stand zou opheldering kunnen geven, maar dan moet je een speciale opstelling maken en het toestel zeker op een statiefje plaatsen en en met een zo hoog mogelijk resolutie fotograferen. Eventueel ook nog een uitsnede maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een plaatje bijgeplaatst. De door mij genoemde 6 moet geen 6 zijn maar een 9 of een g. Het lijkt nog het meeste op een g.
Het lijkt het meeste op het symbooltje van de eekhoorns uit jouw plaatje. (2e kolom) alleen de vorm van het "schildje" is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klopt iig wel met de symbolen uit jouw plaatje. die schijnen zwitsers te zijn. Het horloge is idd een zwitsers uurwerk. (Eterna) uit de 60-er / 70-er jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah! Het symbool is een "g" en betekent dat de waarborg die het horloge stempelde in Grenchen (CH) zit/zat. Zie: http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CCIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fforums.watchuseek.com%2Fattachments%2Ff15%2F238426d1260402687-vintage-breitling-bridge-markings-1nawcc-article-pdf&rct=j&q=mark%20g%20geneva%20swiss%20watch%20gold%20squirrel&ei=_bVJTvXEIpCD-waQ5-H-CA&usg=AFQjCNH64qUt9051zT6W-GyRYf1flMDO1g&cad=rja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt het idd te zijn. Blijft alleen nog over dat het merkje niet helemaal hetzelfde is. (het kruisje, maar dat kan weggesleten zijn) Maar de vorm van het schildje is echt anders.

Andere antwoorden (2)

Een eekhoorntje is een keurmerk van Zwitserse horloges met 14 karaat goud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onderstaande link diverse afbeeldingen van goudkeurmerken. Jouw beschrijving doet mij denken aan het leeuwtje met 916 er onder. (Wellicht is het keurmerk iets vervaagd/gesleten) Dan zou het betekenen dat het om 22 karaats goud gaat.