Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mooie biografieën om te lezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
894
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt toch een beetje aan je interresses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar tips zijn altijd welkom, zie steeds meer van dergelijke vragen dus dacht ik 'gooi' er ook maar één in :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Anna" van Annejet van der Zijl, over Annie M.G. Schmidt.
De persoonlijke geschiedenis van de schrijfster wordt hier op een boeiende wijze verbonden met haar werk en de tijd waarin zij leefde. Van der Zijl maakt daarbij gebruik van veel citaten uit recent teruggevonden correspondentie van Schmidt, uit interviews en het werk zelf. Het geheel leest als een smeuiige roman die met smaak, toewijding en oprechtheid is geschreven. Heldere stijl, eenvoudige toon en aansprekende anekdotes met voorbeelden van hoe Annie M.G. was, met wetenschappelijke precisie en integriteit.
(Lees meer...)
Bronnen:
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, die Annie was wel een leuk 'type' :)
zet 'm op mijn lijstje

Andere antwoorden (2)

Mag ik je van dezelfde schrijfster ook Sonny Boy aan bevelen? Gaat niet over zo'nbekend figuur al s Annie MG, maar zeer ontroerend én een biografie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de biografie van Nelson Mandela toch wel een hele mooie is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Van welke auteur: Mac Maharaj, Anthony Sampson, Fatima Meer, of heb je het stripverhaal van Ralph van der Aa gelezen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding