Waarom staan *@#$%^& enz. symbool voor scheldwoorden?

Bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat komt meestal voor in die tekenfilms en dat is dat kinderen geen scheldwoorden leren dacht ik

Het zijn tekens welke niet in normaal taalgebruik voorkomen. Dus als je in een text iets wil tikken wat niet gepast is, dan is het aanbrengen van een van deze symbolen genoeg voor mensen om te snappen dat het geen tikfout wat. Dus als ik S* schrijf, dan moge duidelijk zijn dat dat iets anders is.

Ik denk dat dit te maken heeft met het op je toetsenbord slaan, waardoor allerlei toetsencombinaties ontstaan.

Dit komt doordat, je niet meer uit je woorden komt als je boos bent je wilt schelden maar je doet het weer niet of je scheld en je hebt er spijt van en deze tekens wilt die gevoelens beschrijven! (dus tekenfilms hebben het ook hiervan) ;)

Vindt zijn oorsprong in stripverhalen. Van de praatwolkjes waarin donderwolkjes, kruisjes, doodshoofdje en weet ik wat zijn getekend om scheldwoorden mee aan te geven. In het toetsenbord tijdperk is dit een equivalent hiervan.

Het is 23456789 maar dan met shift.

Het is een mompeling binnenmonds, die onvrede moet aangeven... Meestal met de nadruk op schelden. Vandaar dat er geen duidelijke woorden staan..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100