Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Dat komt meestal voor in die tekenfilms en dat is dat kinderen geen scheldwoorden leren dacht ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn tekens welke niet in normaal taalgebruik voorkomen. Dus als je in een text iets wil tikken wat niet gepast is, dan is het aanbrengen van een van deze symbolen genoeg voor mensen om te snappen dat het geen tikfout wat. Dus als ik S* schrijf, dan moge duidelijk zijn dat dat iets anders is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit te maken heeft met het op je toetsenbord slaan, waardoor allerlei toetsencombinaties ontstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt doordat, je niet meer uit je woorden komt als je boos bent je wilt schelden maar je doet het weer niet of je scheld en je hebt er spijt van en deze tekens wilt die gevoelens beschrijven! (dus tekenfilms hebben het ook hiervan) ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vindt zijn oorsprong in stripverhalen. Van de praatwolkjes waarin donderwolkjes, kruisjes, doodshoofdje en weet ik wat zijn getekend om scheldwoorden mee aan te geven. In het toetsenbord tijdperk is dit een equivalent hiervan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is 23456789 maar dan met shift.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een mompeling binnenmonds, die onvrede moet aangeven...
Meestal met de nadruk op schelden. Vandaar dat er geen duidelijke woorden staan..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat dit in strips zo wordt vertaald. Is vast een afgeleide van *pieeep* als scheldwoorden worden gecensureerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding