hoe richt je een carnavalsgroep op?

wij willen een groep vormen met de carnaval,,, maar hoe doen we dan? Ik weet wel dat je het moet aangeven bij de gemeente de 11ve raad, dat er kostums nodig zijn muziek en muziekinstalatie snoepgoed en een praalwagen en mensen natuurlijk,, maar welke dingen moet je via een officiele weg zal ik maar zeggen regelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Een Carnavalsgroep is doorgaans een vereniging met een voorzitter, secretaris en penningmeester en leden.
Daarnaast heeft een Carnavalsvereniging meestal een residentie zoals een kroeg of buurthuis of dergelijke.
Verder heb je minimaal één keer per jaar een ledenvergadering die ook via notulen wordt vastgelegd en dien je een bankrekening te openen uit naam van de vereniging, dit kan al doormiddel van een en/of rekening die op twee namen staat (voorzitter en penningmeester bijvoorbeeld).

Verder ligt het er aan hoever je met de dingen wil gaan. Als het een hele grote vereniging wordt, dan is het misschien wel slim om je ook als vereniging in te gaan schrijven bij KvK en ook de financiën goed te regelen maar doorgaans is het een initiatief tussen een paar vrienden.

Vaak is er in een drop of stad ook wel een centrale carnavalsvereniging die je op weg kunnen helpen of vraag het eens bij andere verenigingen hoe zij het gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Inschrijving bij de KvK is verplicht voor een vereniging hoe klein ook