Mensen worden meteen op hun gedrag aangesproken. Wie desondanks in de fout gaat, kan meteen een straf verwachten. Kleine vergrijpen leveren een boete op die ter plekke afgerekend kan worden. Ook is een taakstraf mogelijk die meteen uitgevoerd kan worden. Bij zwaardere vergrijpen volgt voorlopige hechtenis en een verdachte moet zich vervolgens snel verantwoorden tegenover een rechter.
Bronnen:
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

aanhouden arresteren en direct voorleiden bij de officier van justitie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je gelijk straf krijgt, als je iets uitvreet dat niet kan.