Sinterklaas is wel echt Nederlands......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koninginnedag, traditioneler kan haast niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik dacht ook meteen aan Sinterklaas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinterklaas is heus geen Nederlandse traditie, wel de zwarte piet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwarte piet kennen ze buiten Nederland ook. Ze hebben er daar vaak alleen geen heel legertje van zoals hier.
Een écht Nederlandse traditie is het eten van beschuit met muisjes bij de geboorte van een baby. Zie je in het buitenland niet.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Sinterklaas, koninginnedag, oliebollen bij oud en nieuw, muisjes bij geboorte....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haring aan het staartje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klagen om het klagen! Haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Delfts blauw,klompen maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeiken om het weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook weer waar. maar Nederlanders staan er wel om bekend en ook als krenten.
Kijken, kijken niet kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beschuit met muisjes, sinteeklaas, maar dat doen ze in swiss ( weet hetnederlandse woord niet meer) ook. nog meer hollandse dingen: klompen, krentirig zijn, zeuren over het weer, andre v. duin luisteren, dat soort dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En "klompen, krentirig zijn, zeuren over het weer, andre v. duin luisteren" zijn tradities..?
Echte Nederlandse tradities zijn de herdenking op 4 mei en de viering op 5 mei.
Komt uiteraard alleen in Nederland voor, dus is dit een echte Nederlandse traditie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet echt een traditie, maar wat dacht je van sjoelen... dat doen ze volgens mij ook nergens anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koninginnedag en Prinsjesdag.