Mijn vriendin is islamitisch, wat is essentieel om daarover te weten?

Een vriendin op school is islamitisch maar ik weet überhaupt helemaal niets over geloof. Wat is belangrijk om te weten over het islam? Kan iemand mij een lijstje geven, met waar in rekening mee moet houden? Ze draagt op school een hoofddoek maar geen boerka. alle tips zijn welkom, weet iemand iets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je er niet veel rekening mee hoeft te houden. Vaak zul je het niet merken dat jullie verschillen in geloofsovertuiging. De meest praktische tips die ik kan bedenken: - Houd met trakteren rekening dat het iets is dat zij ook mag eten. In veel snoep zit bijvoorbeeld gelatine dat van varkensbotten wordt gemaakt: dat mogen moslims niet. - Ik heb op de middelbare school een islamitische vriendin gesteund tijdens de ramadan (=periode waarin moslims overdag niet mogen eten/drinken) door ook mee te doen. Dit is best wel zwaar, maar voor jezelf ook interessant om eens te proberen. - Als je nieuwsgierig bent naar haar geloof, stel dan gewoon vragen. Zolang jij alleen maar geinteresseerd bent in wat ze erover kan vertellen, en niet klaar gaat staan met een oordeel, of het gaat vergelijken met wat jij gelooft, zal ze het alleen maar op prijs stellen! Oja, en als je bij haar thuis komt, is het waarschijnlijk de bedoeling dat je je schoenen uitdoet in de hal. Dus geen sokken vol met gaten dragen;) Veel plezier van jullie vriendschap!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100