Beste mensen, hoe zou je een begrip als 'nieuw' kunnen visualiseren? Wat zou een leuk icoontje of object kunnen zijn voor dit begrip?

Toegevoegd na 16 minuten:
Een tijdschrift heeft verzocht een icoontje te maken, bedenken, voor net opgestarte, nieuwe, frisse winkels. De 'groene' blaadjes dus, de groentjes, sproten onder de bestaande winkels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Een gloeilamp boven iemands hoofd
Een krant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een lampje, dat voor een nieuw idee staat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ster, glans, sprankelend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voorwerp (kan gewoon een rechthoekje o.i.d. zijn) met van die "glimsterretjes" eromheen, zoals in strips en tekenfilms bij b.v. een nieuwe ijskast.

Of een grijnzend mannetje met vlinderstrik die 2 handen opzij steekt met gespreide vingers, zoals in reclames of spelshows bij iets wat aangeprezen wordt.

Of een baby

Of iets futuristisch; een figuurtje in een zilveren outfit o.i.d.

Toegevoegd na 14 minuten:
Baby kan behalve een mens ook een jong dier of plantje zijn

Een ei, eventueel met kuikentje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een ooievaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VUURWERK: van het inluiden van het NIEUWE jaar (en voordeel, ziet er nog vrolijk uit ook)

of

een net ontkiemd plantje
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met vuurwerk heb je alleen maar ellende, vind ik. Maar aan het plantje heb ik ook al gedacht. Het is iets positiefs. Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor het plantje, niet het vuurwerk
De letter 'N' is in veel talen de eerste letter van het woord 'nieuw'.

New, Neue, Nuevo, Nové, Nye, Nya, Nouvelles, Nýtt, Nua, Nuovo, Novum, Nowy, Novo, Newydd.

Dus een 'N' met een mooi gestileerde 'comic-ster' er omheen lijkt me universeel toepasselijk en enigzins herkenbaar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is trouwens weer zo'n uitdagende en creatieve denkvraag die je bijna nergens anders dan op GV zo uitvoerig en vaak bruikbaar beantwoord krijgt. Heerlijke site! Hopelijk krijg je genoeg reacties om niet met een 'blank page' te beginnen! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Jij ook veel creativiteit toegewenst!