Wat doet een 'bag boy' precies

Als ik het woordje 'bag boy 'hoor, dan denk ik aan zo'n jongen die bij de kassa's staat en die de tassen van de klanten naar hun auto's brengt..iemand die dus met tillen helpt enzo... Is dit eigenlijk wel zo? Wat is de taak van een bag boy precies? Het is iets anders als een vakkenvuller (stock boy), he?

Toegevoegd na 44 seconden:
En is er ook zoiets als een 'bag girl' of 'stock girl'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Bagger, sacker of bag boy helpt met het inpakken van de boodschappen in de tas. In de Verenigde Staten krijg je bij de supermarkt meestal gratis papierzakken, waarin de boodschappen worden verpakt. De bagboy helpt met dit inpakken en desgewenst helpt de bagboy ook nog met het naar de auto brengen van de spullen.

Afhankelijk van de winkel kan de bagboy ook nog andere taken toebedeeld krijgen, zoals het schoonmaken van de winkel of de toiletten.

Een vrouwelijke medewerkster kan inderdaad baggirl of stockgirl worden genoemd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dan een vakkenvuller in het Engels? Ik dacht dat juist een stock boy was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dacht dat dat*
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
een stockboy is inderdaad een vakkenvuller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog iets lager in de hierarchie is er de "greeter", die je alleen maar begroet of zegt waar je iets kan vinden, maar soms ook wat taken van de bag boy doet.
Meestal gepensioneerden.
http://www.mahalo.com/how-to-become-a-walmart-greeter/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is me nu helemaal duidelijk, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Het is een karretje waar golfspullen mee vervoerd kunnen worden op het golfterrein, een soort 3-wieler waar oa de golftas (bag) op past en die je achter je aantrekt. Google maar eens op afbeeldingen van "bag boy"....

Toegevoegd na 18 minuten:
Het is OOK een karretje etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jongen die de golftas draagt, noemden ze toch een caddy? (ik denk niet dat dit slavenwerk nog voorkomt trouwens).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah, dat is inderdaad een caddy/caddie!