hier is het verschil:
marmer:
De grote groep van de marmers omvat zowel metamorfe als sedimentaire gesteenten, die echter allemaal bestaan uit kalkhoudende bestanddelen (calciet). Marmer is een redelijk homogene en compacte natuursteen. Omdat marmer zich gemakkelijk laat bewerken, maar ook omdat het een grote kleurschakering heeft (rood, wit, roze,...) heeft marmer vele toepassingen gevonden in de bouw: vloerbedekking, trappen, schouwen,...

arduin:
Blauwe Hardsteen (arduin) is een compacte donkere kalksteen die in verschillende oppervlakteafwerkingen bestaat (van gepolijst tot ruw bewerkt). Deze kalksteen bestaat uit verschillende soorten fossielen in een donkere grondmassa. Naast de welgekende Belgische Blauwe Hardsteen, wordt eveneens blauwe hardsteen ontgonnen en gecommercialiseerd in Viëtnam en Ierland. Blauwe hardsteen kan gebruikt worden voor vloerbedekking (binnen en buiten), schouwen, dorpels,...