Wat is bruikbare high-tec in een fantasy boek?

Dus future dingen, zoals:

Spraakherkenning/gezichtsherkenning
Zwevende lampen.

En dat soort dingen, maar het moet dan wel bruikbaar zijn in een fantasy boek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Zoek eens op steampunk, misschien heb je daar wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor Kimath! Zodra je het als high-tech gaat uitleggen, is het geen fantasy meer maar science fiction. De combi high-tech / low-tech vind je vaak in steampunk boeken.

Het beste antwoord

De zaken die je opnoemt zijn beter in te passen in een sci-fi dan in een fantasy.
Het zijn, volgens mij, niet noodzakelijke elementen om een goede fantasy te schrijven. Het oorspronkelijke moet van de schrijver komen. Trouwens de twee eerste dingen die je vermeld , bestaan reeds in het werkelijke leven.
Laat je eens gaan in gedachten. Fantaseer en laat je niet beïnvloeden door hetgeen al gebruikt is door een ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
succes gewenst!

Andere antwoorden (1)

waarom high-tec in een fantasy book? Ik vond het "reisboekje" van Terry Goodkind een hele leuke. (een soort MSN maar dan 1 op 1. Wat in het ene boekje geschreven werd, kwam ook in het corresponderende boekje'. Kortom: fantaseer hoe iets zonder de huidige technologie gedaan kan worden. Dan heb je fantasy...