hoe wordt een dorpshoofd gekozen?

Bv in bepaalde dorpen in India.

Welke taken heeft het dorpshoofd? Is het te vergelijken met een burgemeester in onze steden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

het is in dit soort primitieve stammen vaak de gewoonte dat de oudste van het dorp, het dorpshoofd is. Hij is de meest wijze van het dorp, en heeft een heel scala aan taken, veel groter nog dan een burgemeester. Het dorpshoofd spreek namelijk ook recht volgens hun eigen lokale gewoonterecht, en dat is hier uit den boze dat een burgemeester dat doet, vanwege de leer van montesquieu "trias politica" ofwel scheiding der machten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tja ik denk dat hij door een familie/oudsten raad gekozen word.
ik vermoed dat je hierbij niet aan een democratie achtige situatie moet denken.
maar meer familie gronden ook voorouders etc
Ook denk ik dat er een bepaalde geweldsfactor wel eens mee kan spelen.
de sterkste wint vaak
Aangezien dorpen vaak families zijn en men nauw met elkaar betrokken is zal er denk ik meer gevoel en familie banden een rol spelen.
ook denk ik dat de wens van de laatste leider ,vaak is deze dan overleden een grote factor is.

Dorphoofd ben je meestal voor het leven
dus het is niet te vergelijken burgemeesters aangezien dat meer een baan is.
13 jaar geleden
Iedereen schrijft de naam van het dorpshoofd op die hij het beste vind. De briefjes worden geteld en de man of vrouw met de meeste briefjes waar hun naam op staat wordt het nieuwe dorpshoofd.