hoe maak je smokey eyes?

en welke merk make-up is aar het beste voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/smokey-eyes.107915
Bij het antwoord van zieneres staat een compleet filmpje.

Antwoorden (5)

Hier een cursus: http://www.schoonheidsschool.be/how2/makeuptechnieken.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=xT_Cno-IOd8&feature=fvsr
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
STAP 1
Breng een zwart lijntje aan op de oogleden met een kohlpotlood. Vervaag het aangebrachte zwarte lijntje van donker naar licht met je vinger of een wattentip
STAP 2
Breng vervolgens een donkere kleur oogschaduw aan op het vervaagde oogpotloodlijntje, bijvoorbeeld met grijs, zwart of de kleur die jij mooi vindt en vervaag het vanaf de wimperinplant van donker naar bijna niets op het bewegende ooglid tot aan de arcadeboog. Over het gehele bewegende ooglid tot de arcade boog en onder het oog kun je een lichtere kleur aanbrengen. Als je meegaat met de vorm van je wenkbrauwen, lijkt het geheel nog veel mooier. Het geheim van de smokey eyes is dat de kleur het donkerst is tegen de wimperrand en dat deze kleur vervaagt over het bewegende ooglid naar bijna niets.
STAP 3
De finishing touch is het aanbrengen van mascara. Niet subtiel, maar heel veel mascara! Om je wimpers zo vol mogelijk te laten lijken kun je het best een volumemascara gebruiken. Voor een glamorous look kun je de nieuwe Maybelline New York Volum'Express Chrome mascara gebruiken of breng je valse wimpers aan!

En hier een filmpje:
http://www.videojug.com/film/how-to-create-a-smoky-eye-effect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stap 1: een vleugje foundation op de oogleden
Als je een mooie maquillage wilt maken, begin je natuurlijk met het aanbrengen van foundation. Een klein vleugje foundation breng je ook op de oogleden aan.

Stap 2: een lijntje langs de wimpers op het bewegende ooglid
Trek nu met een kohlpotlood een lijntje vlak langs de wimpers op het bovenste ooglid. Je hoeft hier echt geen geoefende hand voor te hebben. Het lijntje hoeft niet perfect te zijn. Als je maar dicht bij de wimpers blijft. Laat het lijntje aan de uiteinden van je oogleden een klein beetje omhoog lopen, maar trek het niet al te ver door (laat het nooit omlaag lopen, anders krijg je een trieste of ontevreden uitdrukking).

Stap 3: vervaag het lijntje met een kwastje
Verdeel nu de kohl van het lijntje over het bewegende gedeelte van je ooglid. Begin aan de buitenkant. Plaats het kwastje op het uiteinde van het lijntje en beweeg het kwastje (met de kohl) nu over je ooglid richting de binnenste ooghoek. Als het goed is, laat de kohl zich 'uitsmeren' en kleurt je ooglid zich donker.

Stap 4: breng nu de oogschaduw aan
Neem wat oogschaduw op het kwastje en breng het aan op het bewegende gedeelte van je ooglid. Begin aan de buitenkant en werk naar binnen toe (in het begin zit er meer oogschaduw op je kwastje - de buitenkant wordt dan dus donkerder dan de binnenkant en dat is ook de bedoeling). Je kunt je ogen zo zwaar aanzetten als je wilt.

Stap 5: een lijntje langs de onderkant van je oog
Trek nu met hetzelfde oogpotlood (in dezelfde kleur als je voor stap 2 hebt gebruikt) een lijntje vlak langs je wimpers aan de onderkant van je oog. Trek het lijntje helemaal door tot aan je binnenste ooghoek. Voor een extra intens effect kun je ook een lijntje in je oog trekken. Bedenk wel dat dit je ogen kleiner maakt.

Stap 6: vervaag het lijntje onder je oog
Make-up mag tegenwoordig 'nonchalanter' dan vroeger worden aangebracht. Er mag dan wel een terugkeer zijn naar precieze en keurig nette make-up, smokey eyes mogen er best wat 'uitgelopen' uitzien.

Stap 7: breng lichte oogschaduw onder je wenkbrauwen aan. Breng nu lichte oogschaduw (zachtgeel, beige, goud, ivoor) onder je wenkbrauwen aan, vooral richting je slapen waar het gedeelte tussen de oogschaduw en je wenkbrauw het breedst is.

Stap 8: mascara
Maak het geheel af met mascara: zwart of bruin. Je smokey eyes zijn klaar!

Voor een uitgebreidere uitleg, zie de link:
Succes. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe hoe je smokey eyes krijgt is al een aantal keer beantwoord. Dus ik hou het bij 'welke make-up is daar het beste voor'. Op dit moment heeft rimmel een make-up doosje te koop met daarin alle kleuren die je nodig hebt om smokey eyes te maken (exclusief eyeliner en mascara). Dit is een hele goede set om mee te beginnen. Je weet dat alle kleuren goed zijn, alles bij elkaar past enzo.

Als je vaker smokey eyes wilt maken kun je altijd nog losse kleuren bij elkaar zoeken, maar voor nu zou ik lekker zo'n setje nemen. (hoeft niet noodzakelijk van rimmel, maar die doet het wel lekker).