Zijn er bioscopen die de 3D-bril na het zien van de film terug laten inleveren zodat deze hergebruikt kan worden?

Heb net een schitterende 3D film gezien, en nam de vier brillen van de vorige keer mee voor hergebruik. De jongen die de kaartjes scheurde en de brillen uitdeelde stond er op dat we een bril kregen, een nieuwe dus, want" u heeft er voor betaald." "Geef dan maar mijn teveel betaalde geld terug, ik heb al een bril van jullie gekregen en die is nog lang niet versleten." Tuurlijk ging dat niet, de jongen werd alleen maar zenuwachtiger van me en de rij achter me stond te zuchten of te grijnzen, haha! Maarrrr....Geef toe, het is niet bepaald milieuvriendelijk als mensen voor iedere 3 D film per se een nieuwe moeten. is dit gebruikelijk? ben van plan actie te ondernemen, heb al het adres van de directeur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Je hebt verschillende 3d systemen

Op basis van (dure) actieve brillen, daarbij wordt eigenlijk om en om een glas ondoorzichtig gemaakt, waardoor als dit synchroon loopt met de film je verschillende beelden voor het linker en het rechter oog aan kan bieden. Zo kan je en 3d effect krijgen. Deze brillen worden ingenomen en schoongemaakt.

Op basis van (goedkope) passieve brillen, Dit zijn polaroid brillen waarbij het ene glas een kwart slag gedraaid is. Met behulp van gepolariseerd licht kan je dan 2 verschillende plaatjes gelijktijdig vertonnen en zo 3d effecten maken. Deze brillen worden meestal meegegeven, inname en schoonmaak zal waarschijnlijk duurder zijn dan een nieuwe bril.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

de keer dat ik naar een 3d film ging, kon ik de bril gewoon terug geven, ze stonden bij de uitgang om ze op te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je een beetje genoten hebt van de film in 3D

Bij mij om de hoek in de bioscoop heb ik mijn 3D bril gewoon moeten inleveren voor de ronde films daarna.
Naar mijn weten betaal jij als bezoeker niet direct die complete bril af zodat je hem mag hebben.
Er is toch hopelijk niets raars met die bril gebeurt tijdens het kijken van de film.
Je haalt er een doekje overheen of misschien nog niet eens en de bril kan weer gebruikt worden voor de volgende ronde mensen die naar de film gaan kijken.

Ik heb me laten vertellen dat 1 zo'n 3D bril al gauw zo'n 50 euro kost dus dat geld heb je er niet zomaar uit door een simpel kaartje te kopen voor de film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al een paar keer naar een 3D-films geweest. En dat altijd in hetzelfde bioscoop. Avatar was een van de eerste film in 3D en dus best wel populair. Toen moest je bril na afloop weer terug geven je hoefde er niet voor te betalen. Volgende keer dat ik ging voor een andere 3D-film en toen moest je het kopen en sommige namen hun eigen mee en volgende keer dat ik ging nam ik me oude weer mee. In de bioscoop stond een bord; als je naar een 3D-film wilt neem dan je bril mee! Dit is in Den-Haag, daar doen ze niet dat hergebruike. Dus als je eigen hebt is dat oke en als je het niet hebt kun je het 'huren' en dit in Leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hergebruiken de brillen wel degenlijk. Bij de Utopolis wel daar hebben ze van die stevige brillen die je moet inleveren na de film
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 3D brillen bij pathe schouwburgplein in rotterdam moeten altijd terug gegeven worden. Daar staan ze je na de film op te wachten, om de brillen terug in ontvangst te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA DE CINEMEC in ede