Wat is een geschikte aanhef voor een brief naar de directie van een instelling?

is "geachte directie" goed?
ik heb geen idee of de directie uit mannen of vrouwen bestaat, of gemengd is.

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Taal
18.2K

Het beste antwoord

Geachte heer/mevrouw,

Zou het niet moeilijker maken dan nodig is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Niet vergeten de datum bovenaan de brief te zetten.

En daaronder:

Betreft:....
(zodat men in één oogopslag kan zien, welke persoon die brief het beste zou kunnen behandelen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het zo doen:

Aan: De directie

Geachte Heer, Mevrouw,

........bladibladibla...

;-)

Toegevoegd na 52 seconden:
* of dus evt:

Aan: De directie van......wie je dan ook schrijft.

Geachte Heer, Mevrouw,

....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heer en mevrouw schrijf je al lang niet meer met hoofdletter. Dat was heel vroeger wel zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmz.... dan ben ik nu officieel oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet oud maar onwetend betreffende dit feit.
Rieneke1
13 jaar geleden
misschien ouderwets, maar met hoofdletter staat veel mooier vind ik ;) krak, welkom bij de oudjesclub! ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rieneke: Jij kan het wel mooi vinden staan, maar geloof me, je maakt er echt geen goede indruk mee door toch die hoofdletters te gebruiken. Maar dat moet je verder natuurlijk zelf weten.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee hoor conan, ik ben blij met je bijdrage, en ik ga zeker niet eigenwijs zijn, bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rieneke... thanks! Ik vind het ook mooier, maar ga het ook niet meer doen.
Je zou gewoon Meneer/Mevrouw van de directie en dan de naam van de instelling
ik denk dat best kan.