Hoe kun je op een vriendelijke wijze op een schrift vragen of bezoekers iets erin willen zetten?

Het gaat om visite die bij mijn opa langskomt in het verzorgingstehuis. Wat kan ik op het schrift zetten, zodat bezoekers iets erin schrijven. Niet op een dwingende, maar wel een beetje aansporend, zodat er wel in geschreven wordt.

13 jaar geleden
in: Taal
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goed en lief idee! Ik denk dat je opa heel veel geluk heeft met een kleindochter die zo met hem begaan is.
Annswers
13 jaar geleden
Dank je wel Suzy ;)

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is Opa een beetje vergeetachtig en kan hij zo worden geholpen om te laten zien dat er zeker wel bezoek is geweest en dat mensen aan hem denken.

Zet op het schrift: Gastenboek.
Met een notitie erbij: om Opa te helpen bij het onthouden van wie er op bezoek is geweest. Als u iets meer wilt vertellen over hoe en waarvan u Opa kent, vinden wij dit allemaal erg fijn.

Groetjes, en dank u wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed bedacht,vooral met die notitie erbij.+leuk
Annswers
13 jaar geleden
Bedankt iedereen! Allemaal goede tips waaruit dit gekomen is:
BezoekBoek Om Opa te helpen bij het onthouden van wie er op bezoek is geweest, vragen wij u iets in dit schrift te schrijven.
Als u iets meer wilt vertellen over hoe en waarvan u Opa kent of een anekdote,
vinden wij dit allemaal erg fijn, of gewoon hoe het bezoek vandaag verlopen is.
Namens de hele familie,
BEDANKT!

Andere antwoorden (5)

Zou u als u zo vriendelijk wilt zijn, graag wat in dit schriftje zetten voor (naam).

Hartelijk bedankt.

Groetjes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
+1. En zonder het woordje 'graag'.
Annswers
13 jaar geleden
Goed idee plus van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allebei :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
En zet hem daarbij op 2;-)
Annswers
13 jaar geleden
Scherp Leen, ik had idd vergeten te plussen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, bedankt allemaal.:)
Lieve bezoekers,

Hierbij een vraag, wij als familie zouden het heel leuk vinden als u iets in dit schrift wilt schrijven.
Bv. een anekdote, waar u opa van kent, wat u met hem heeft meegemaakt of gewoon hoe het bezoek vandaag verlopen is.
U mag dit schrift ook wel een beetje oppimpen met een foto, tekening of plaatje.

Namens de hele familie,

BEDANKT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PRACHTIG!! +
Ik denk dat je je even goed moet afvragen WAAROM je wilt dat mensen iets in het schriftje schrijven.

Wanneer je dat in 1 a 2 zinnen kunt uitleggen op het schrift, maak je niet alleen de kans groter dat mensen er iets in schrijven, maar het vergroot ook de kans dat mensen uberhaupt iets zinvols in schrijven.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een leuke kaart die bij je opa past en zet het neer bij het schrift. Dat trekt altijd de aandacht. Het is aan jou wat je op de kaart schrijft zodat de bezoekers iets schrijven in het schrift zelf, want jullie kennen je opa het beste. Het moet vooral niet formeel overkomen, want dat kan bezoekers inderdaad afschrikken en druk opleggen opdat het geschrevene dan niet natuurlijk overkomt. Ik weet niet precies waar het over gaat uiteraard, vandaar dat ik niet kan zeggen wat je eventueel op de kaart zou moeten schrijven, ik vind het te persoonlijk. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een prachtig voorbeeld, van hoe lastig het is, om iets in geschreven woorden uit te drukken, en hoe makkelijk het is, zonder enig misverstand, het te zeggen.
Want om in een goede Nederlandse zin, iets aan te geven, wat aansporend, niet dwingend, ook nog vriendelijk is, en vooral tot doel heeft dat er echt geschreven wordt, is heel lastig.

Ik ken de omstandigheden van je Opa niet, dus mijn antwoord is mogelijk niet relevant. Ik zou het schrift op een plaats leggen, dat iedere bezoeker het wel moet zien. Op het schrift zou ik iets ludieks zetten, als "de belevenissen van mijn Opa", en ik zou Opa vragen, of hij aan ieder bezoeker willen vragen "zet je nog even iets in mijn schrift?"

Maar omdat de bezoekers bijna tegen dat schrift aanlopen, door de opvallende plaats, zullen ze misschien zelf wel tegen Opa zeggen: "Wat een leuk schrift! Waar is dat voor?" En dan kan het al niet meer misgaan!