Op welke site kun je een zin typen, waarna je er een bijpassend spreekwoord bij krijgt?

Dat je bijvoorbeeld intypt: ik vind dat niet leuk end dat je dan als spreekwoord krijgt: WAT U NIET WILT DAT U GESCHIEDT, DOE DAT OOK EEN ANDER NIET

Toegevoegd na 53 seconden:
sorry voor de hoofdletters, caps lock stond aan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Als zo'n site er zou zijn, en dit antwoord zou gegeven worden, dan zou er nog veel verbeterd moeten worden aan het programma dat zorgt voor zo'n "vertaling".
Want het door jou gegeven spreekwoord klopt niet zo met de invoer: "ik vind dat niet leuk".
Het zou tevoorschijn moeten komen, als iets intypt als: "wat ik niet leuk vindt, dat vindt een ander ook niet leuk".

Computers en software zijn tot razend knappe dingen in staat (b.v. in vertalen) en het wordt allemaal steeds beter, maar het moeilijkste voor een computer (en zo makkelijk voor mensen) is het interpreteren van allerlei losse woorden (want een zin bestaat uit losse woorden)
Het is bijna ondoenlijk om een computer te leren wat er wordt bedoeld. Computers kunnen veel, maar begrijpen meestal niet waarmee ze bezig zijn. Een kind van 4 is in de meeste gevallen dan ook vele malen slimmer dan een computer.

Een site die kan, wat jij wilt, is er dus denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat wordt erg moeilijk. Dan zou iemand zo gek geweest moeten zijn om een heleboel spreekwoorden in te tikken, en nog vééél meer zinnen/steekwoorden die met die spreekwoorden te maken hebben. Ik denk dat daar geen animo voor is, omdat 't makkelijker kan: je vraagt bijv. op GV naar een spreekwoord n.a.v. een aantal steekwoorden en/of een zinnetje. En als de community er niet uitkomt, dan kan je 't van een programma ook wel vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zin: Wat u niet wilt....etc., is geen spreekwoord maar een motto vanuit de Socialistische hoek van de maatschappij. Het is de pendant (evenwaardige, maar net iets anders) van het hoofdgebod van CHristenen en Joden: Heb uw naaste lief als uzelf en God bovenal.