Hoe kan je dit het beste zeggen?

Als je iets wilt vertellen over wat er op de website van een restaurant staat, wat klinkt dan het beste?

'Het restaurant serveert Chinees voedsel. Op haar website geeft zij aan dat ...'?
''Het restaurant serveert Chinees voedsel. Op zijn website geeft hij aan dat ...'?'
'Het restaurant serveert Chinees voedsel. Op hun website geven zij aan dat ...'?

En dan bedoel ik dus nadrukkelijk niet wat technisch het correctste is, maar wat het beste klinkt, wat het minst raar overkomt.

Toegevoegd na 26 minuten:
En dan zoek ik natuurlijk niet 'de website' (want dan had ik de vraag niet hoeven stellen, want dat heb ik zelf natuurlijk ook al bedacht), omdat dat niet duidelijk aangeeft dat ik het heb over de website van het restaurant, en niet over de website waar ik dit op schrijf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (6)

op de website wordt aangegeven

Toegevoegd na 29 seconden:
op hun ipv op de
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Wilde ook deze antwoord geven, maar zag dat je het al geplaatst had.
Kan ook nog: "Op de website geeft men aan dat..."of "Op hun website wordt aangegeven dat"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op hun website!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Het restaurant serveert Chinees voedsel. Op hun website wordt aangegeven dat ...'

Toegevoegd na 1 minuut:
En....., van "Chinees voedsel" zou ik "Chinese gerechten" mooier vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de website van het restaurant wordt aangegeven dat het restaurant is gespecialiseerd in:
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Wordt aangegeven dat'? Brrr, hier gaan al mijn stekels tegen onnodige vaagheid door lijdende vorm van overeind staan. Alsof 'aangeven' op zich al niet erg genoeg is...
ronron1212
13 jaar geleden
lees waar je op reageert hebt
Taalkundig correct is:

'Het restaurant serveert Chinees voedsel. Op zijn website geeft het aan dat ...'

'Het restaurant' is namelijk onzijdig. Daar verwijs je naar met het bezittelijk voornaamwoord 'zijn' en het persoonlijk voornaamwoord 'het'.

Overigens zou ik dit mooier vinden:

'Het restaurant serveert Chinees voedsel. Op zijn website staat dat...'

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens: op mij komt een zin zónder fouten altijd het minst raar over. Incorrecte verwijzingen zijn voor mij een grote bron van taalergernissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
gelukkig ben blij dat je iets vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké... Waar reageer je precies op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'zijn website' vind ik zelf echt héél raar klinken. Jij niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij heeft correct normaal gesproken ook de voorkeur, maar bij dingen die officieel correct zijn, maar waarvan iedereen denkt dat het niet correct is, of waarvan iedereen het vreemd vindt klinken, pas ik me soms wel aan aan de algemene mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik dus niet. Ik vind 'hun' juist heel raar klinken als het gaat om 'het restaurant'.