Is "googelen" een officieel werkwoord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, evenals googlen. Zie bron... Toegevoegd na 58 seconden: In zelfs de hoofdletter vervalt in de werkwoordsvorm dus is 'googelen' letterlijk goed als werkwoord. Toegevoegd na 2 minuten: Oeps, ik haal eventjes twee dingen door elkaar. Het Groene Boekje keurt alleen 'googelen' goed en niet 'googlen'; dat wordt weer wel goedgekeurd door het Witte Boekje.

Bronnen:
http://www.onzetaal.nl/advies/googelen.php

Het staat in de Van Dale. Toegevoegd na 8 minuten: Google zelf zal overigens bij hoog en laag volhouden dat "googelen" geen woord is. Een merknaam verliest zijn bestaansrecht namelijk als men het als een gewoon woord is gaan zien en met name bij werkwoorden is dat zo.

Jazeker, dat is het geworden. Taal leeft, en er komen nieuwe woorden. Googelen dus, net zoals pinnen, zappen, sms-en, en SonjaBakkeren.

Eerst niet, sinds een paar jaar wel.

Net zo iets als he volgende nieuwe "werkwoord". ik sonjabakker – ik sonjabakkerde jij/hij/zij sonjabakkert – jij/hij/zij sonjabakkerde wij/jullie/zij sonjabakkeren – wij/jullie/zij sonjabakkerden jij hebt gesonjabakkerd de sonjabakkerende medemens. Binnenkort krijgen we ook nog : ik wilders jij wilderst enz enz... Googelen kan ik nog billijken,vooral omdat het op goochelen lijkt en vaak even vebluffende uiutkomsten geeft. Maar waar trekken we de grens?

volgens mij wel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100