Wat betekent malse vrouw?

Ik zat laats te whatsappen met een jongen en toen noemen hij me malse vrouw, ik wil graag weten wat het betekent want hij zei dat hij me dat ooit nog wel uit legde maar ik wil het nu weten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
2.7K
Amadea
9 jaar geleden
Is dat de Engelse persoon met wie je whatsappt? Misschien heb je het woord dan verkeerd vertaald. Een lap vlees wordt mals genoemd wanneer die lekker sappig is. Dat zeg je niet van een vrouw.
Castle
9 jaar geleden
Als het van het Engelse "Tender" afkomt dan kan het 'gevoelig', "teder" of "teer" bedoelen. Ik denk dat Amadea hier een punt heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee het is gewoon een Nederlandse jongen Amadea
ronron1212
9 jaar geleden
Ach lieve Heer, wat was zij schoon, wat billen mals en rond,
wat dievenoog, wat krullend haar, wat lieve kleine mond.
Gij Schepper gij die alles kunt, kom maak mij zo ‘n ding
en ‘k zweer dat ik mijn leven lang uw lof en almacht zing. Bronnen:
- http://www.seniorplaza.nl/item/detail/Liedje/de-eerste-vrouw
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij vindt je gewoon een lekker ding.
Cryofiel
9 jaar geleden
Bedoelde hij niet op een speelse/complimenteuze manier te zeggen dat je een "malle vrouw" bent, en heeft de automatische spellingscontrole er vervolgens "malse" van gemaakt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarna zij vraagt wat dat is, en hij antwoordt met: "dat leg ik ooit nog wel eens uit", dan vermoed ik niet dat het 'malle vrouw' had moeten zijn ;)

Antwoorden (2)

Toen ik ging zoeken op de etymologische betekenis van het bijvoeglijk naamwoord mals kwam ik op de Middelnederlandse versie 'malsc'. En dit is wat daarmee bedoeld wordt: overmoedig, laatdunkend, pedant, eigenwijs, praats hebbende, drukte of beweging makende. Dat zijn eigenschappen die inderdaad aan een persoon kunnen worden toegedicht. Maar of jouw correspondentievriend dat werkelijk bedoelt kan hij alleen zelf aan jou doorgeven.
Amadea
9 jaar geleden
Volgens de Van Dale betekent "mals": zacht; week-sappig.

Een malse vrouw betekent in die zin dan ook een lekkere vrouw.

Googel je op "malse vrouw" dan kom je veel sexadvertenties tegen waarin "malse vrouwen" zich aanbieden.

Ik weet dus niet hoe blij je met dit compliment moet zijn.
SimonV
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Of het als compliment bedoeld was weten we niet. Vermoedelijk niet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sta er versteld van dat hier nog onduidelijkheid over kan zijn. Hier moet je niets achter zoeken, gewoon wat Simon zegt. Als je een mals stukje vlees hebt is dat toch ook op z'n lekkerst? Natuurlijk is het als compliment bedoeld.
Hoe negatief die "perverse" vergelijking daarna wordt opgevat, is aan degene tegen wie het wordt gezegd dunkt mij.
Amadea
9 jaar geleden
Niemand kan weten wat die jongen met zijn gezegde bedoelt behalve hijzelf. Ook jij kan dat niet weten, myrdhin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt. Ik heb echter geen antwoord op de vraag die dan bij mij opkomt: 'Hoe kan het negatief zijn bedoelt?' Jij?
Amadea
9 jaar geleden
Juist vanwege het feit dat de jongen niet gelijk wil zeggen wat hij ermee bedoelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat de term wordt gebruikt bij sexadvertenties zegt m.i. genoeg. Ze zouden het woord niet gebruiken als het niet iets positiefs was. Het woord mag seksueel beladen zijn, maar wel positief.
De reden dat hij het niet wil zeggen zou makkelijk kunnen worden verklaard als een slappe poging om mysterieus over te komen, en het heeft als voordeel dat ze het niet negatief kan opvatten om op die 'perverse' manier te worden aangesproken.
Wederom, hoe het opgevat wordt is een tweede, maar 'Mals' komt voor mij in elke zin van het woord positief over.
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=mals