Wat zijn alle vormen van ''to be'' in het engels en nederlands?

Een site is ook goed (maar dan moet ie wel kloppen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tegenwoordige tijd zonder ing-vorm (Zie Engelse grammatica: Present simple) I am you are he is we are you are they are Present perfect (vtt) Have/has + voltooid deelwoord / voltooid tegenwoordige tijd. (Zie Engelse grammatica: Present perfect) I have been you have been he has been we have been you have been they have been Past Simple (ovt) Verleden tijd zonder –ing vorm (Zie Engelse grammatica: Past Simple) I was you were he was we were you were they were Past perfect (vvt) Had + voltooid deelwoord / voltooid verleden tijd (Zie Engelse grammatica: Past Perfect) I had been you had been he had been we had been you had been they had been Present future (ottt) Toekomst. Shall / Will + hele werkwoord (Zie Engelse grammatica: Future) I will be you will be he will be we will be you will be they will be Present future perfect (vttt) Shall / Will + have + voltooid deelwoord. Het wordt gebruikt om aan te geven dat iets is afgerond op een nader tijdstip in de toekomst. I will have been you will have been he will have been we will have been you will have been they will have been Past future (ovtt) Altijd gevormd door: should/would + inf. Wordt gebruikt voor handelingen die gezien vanuit het moment van spreken in het verleden plaats hadden kunnen vinden. I would be you would be he would be we would be you would be they would be Past future perfect (vvtt) Altijd gevormd door: should/would + have + volt. dw. Wordt gebruikt voor handelingen die gezien vanuit het moment van spreken in het verleden plaats hadden kunnen vinden en afgerond zijn. I would have been you would have been he would have been we would have been you would have been they would have been Directe link naar deze pagina: http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/be

Present Simple I am ik ben you are jij bent he is hij is we are wij zijn you are u bent, jullie zijn they are zij zijn Simple Past I was Ik was you were jij was he was etc we were you were they were Present Perfect I have been ik ben geweest you have been jij bent geweest he has been etc we have been you have been they have been Past Perfect I had been ik was geweest you had been he had been we had been you had been they had been Futur I will be ik zal zijn you will be he will be we will be you will be they will be vttt I will have been ik zal geweest zijn you will have been he will have been we will have been you will have been they will have been Nou ik denk dat je zo wel een heel eind komt... toch? de rest spreekt voor zich

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100