heeft het een naam als je niet mee wilt doen aan de mode?

als je juist niets van de tv reclames koopt.
als je tegen alles bent wat de bedrijven jou aan willen smeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de vraag, ik ben zelf ook niet zo'n mode meeloper. Als ik iets lelijk vind dan koop ik het dus echt niet, ook al is het nog net zo in de mode als het maar kan ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook zon beetje met het getover van koop dit of dat. ik weet zelf het beste wat ik leuk vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies, dat herken ik ook ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mode is leuk, maar kom op, kleren = kleren. Als ik iets leuks zie, koop ik het. Of het mode is of geen mode. Jammer dan. Goeie Vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gehele vraag begrijpende is het moeilijk voor te stellen om niets te gebruiken wat ooit door reclames zijn aangeprezen. Dan loopt u met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in Adamskostuum.

Het beste antwoord

alternatief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ook wel alto's genoemd :)

Andere antwoorden (37)

Ik zou zeggen: excentriek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigengereid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foute kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleding die niet in de mode is hoeft niet persé fout te zijn, als je het mij vraagt.
Kimath
13 jaar geleden
precies Koolwitje, ik zou eerder zeggen: eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke kleding wordt tzt retro
Volwassen?
Zelfdenkend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen meeloper
geen 13 in een dozijn
geen eenheidsworst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onafhankelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen de draad in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke draad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De draad of lijn die iedereen volgt die met de mode meeloopt bv.
Conservatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje, dit vind ik een goeie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft helemaal niet hoor eef!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eef, dit vind ik een slechte.
Je kunt hartstikke hip zijn en absoluut niet conservatief,
maar gewoon geen zin hebben in dat commercieel gedoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die PrutsEinstein;

Iemand die zich niet door reclame, mode of trends laat beïnvloeden kun je nuchter noemen. Of sober. Of anti-modieus. Een begrip dat zo iemand duidelijk typeert is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eígenzinnig.
Want : je maakt het zelf wel uit wat /leuk is/ je goed staat/ bij je past/ bepaalt hoe je eruit wilt zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Non-conformist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewust of verstandig.
Je gebruik je verstand om bewust voor jezelf te beslissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Einzelganger:
De Individualist, iemand die zijn eigen weg gaat
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een original. Ten minste: zo zou een trendwatcher je noemen. (En als die jouw stijl overneemt dan volgen de trendvolgers en kan je weer helemaal overnieuw beginnen origineel te zijn.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen smaak!
13 jaar geleden
Verstandig ! .....immers een goed product behoeft géén reclame , het verkoopt zichzelf . Dus één woord "verstandig " , je laat je tenminste niet leiden naar de dingen die alle media zou willen waar we in meutes achteraan lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beestje zei het al: een non-conformist. Dat is de benaming die het beste past in dit verband.
Een non-conformist heeft geen behoefte zich aan te passen aan welke mode of trend dan ook. Hij / zij voelt zich het best bij het kiezen voor een leef- en kleedstijl die helemaal overeen komt met de eigen smaak , levensovertuiging en/of praktische overwegingen.
Veel van de hier genoemde etiketten vallen hier min of meer onder, maar een dwarsligger niet. Die ligt dwars om dwars te liggen en laat zich dus in wezen bepalen door de ander. (Dus: als de mode zwart voorschrijft en de dwarsligger vervolgens wit gaat dragen, is het uiteindelijk toch de ander die ervoor heeft gezorgd dat..enz.)
Navrant genoeg kan een non-conformist zich soms geheel naar de heersende mode kleden. Maar dan deed hij dat al zo, voor het in de mode kwam. De non-conformist die levenslang uitsluitend zwart draagt, zal dit niet veranderen op het moment dat zwart in de mode komt. Het interesseert hem totaal niet wat in de mode is en hij zal hooguit wat extra spullen aanschaffen tijdens de uitverkoop, om weer een tijdje vooruit te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Authentiek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet volgens mij authentiek zijn, je niet laten meeslepen mee te doen aan allerlei onzinnige zaken die niets toevoegen aan dat wat je werkelijk bent !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf
Als je alleen koopt wat je zelf wil, en niet wat je aangesmeerd word. dan ben je gewoon jezelf. en daar is niks mis mee.
13 jaar geleden
Eigenzinnig.
No-nonsenseur(euze) ;)
amc
13 jaar geleden
controversieel;
mode is de richting die iedereen ingaat, jij gaat er tegen in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is volgens mij het enige juiste antwoord. De andere antwoorden concentreren zich op types die doen wat ze zelf willen, dat kan met de mode mee en ertegenin zijn. Maar de vraagsteller vraagt expliciet naar een naam voor iemand die er altijd tegenin gaat. Dat is een controversieel.
Modegevoelloos,
niet met de mode meegaand,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trendsetter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een winner die zijn weerga niet kent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL. Dank je voor het compliment!! Ha ha.
Een consuminderaar.
Een back-to-basic type.
Een laat-je-niet-gek-maken type.
Een sterke persoonlijkheid.
Een onafhankelijk iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenwaarde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfstandigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti-media
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je karakter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen smaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfdenkend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mode-proof
mode-bestendig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti-kudde-schaap en bovenal jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alternatief lijkt me het beste woord. Aan de ene kant zeg ik dat je niemand in hokjes kan plaatsen, maar aan de andere kant, als je niet meegaat met de mode... en je wil er een woord voor, wat doe je dan? (Heeft niet met de vraag te maken, maargoed.)