Wat doet iemand als hij of zij zegt ik ga chillen?

chillen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
11.7K

Antwoorden (4)

Relaxen. Dus bankhangen bijvoorbeeld. Het hangt er van af in wat voor context je het gebruikt. Als je zegt ik ga chillen in de stad oid, ga je waarschijnlijken een drankje doen. Chillen betekend relaxen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij/zij maakt gebruik van zijn/haar (vrije) tijd om iets te doen waar hij/zij zelf zin in heeft. Als ik heel 't huis heb schoongemaakt en dan ga uitrusten op de bank kan 'k zeggen dat ik aan 't chillen ben. Als ik zin heb om naar de stad te gaan kan dat voor mij ook chillen zijn. Relaxen. Rusten. Tijd voor jezelf nemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vond leuk om te melden, naast de ingang van de Albert Heijn bij ons in de buurt zie je ALTIJD wel mensen staan. Na jah, altijd.. Elke dag tussen 07:30 en 21:00 tenzij het supersuperslecht weer is. Meestal is 't een groep jongens van tussen de 14 en 19 jaar. Het is dan net of zij voor straf beveiliger zijn die dag. Het ziet er superdroog uit, maar zij noemen dit chillen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
betekend bankhangen of relax een potje relax gamen of een film kijken of sommigen gaan een blowtje roken dat betekend chillen als het maar iets is wat bijna tot geen inspanning kost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook vaak gehoord in de betekenis van blowen. Als in "we gaan nafo naar de shoppa, chillen". Wat dan betekent "we gaan vanavond naar de coffeeshop en blowen". Ik hoor veel jongeren praten en ik ken nog wel tig varianten op die uitspraak maar dat betekent het wel vaak :) Ook ik heb vijftien jaar geleden in mijn tienerjaren veel in de coffeeshop gezeten en toen zeiden wij altijd "djoenkoe smoken" of "hoog worden" of "naar de groentenboer". Ach ja, iedereen maakt er wat van.
Alles wat hierboven geantwoord klopt maar wil nog 1 toevoeging doen. Als je tegen iemand zeg of tegen je gezegd word"Chil man" dan word bedoeld "doe eens rustig man" of "relax man" die optie is er ook.