Da's een woord voor "echter".

Ik wil graag naar buiten. Echter, ik heb geen tijd.

I'd like to go outside. Yet, I lack the time.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ipv 'nog' of 'zo' (als in tijd).

I'm not going home yet.
Ik ga nu nog niet naar huis.

Yet is there to come.
'zo' is bijna daar. (beetje dramatische zin) ofwel, het komt zo...

Im not there yet, ik ben er nog niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, vraag niet goed gelezen. Voor aan de zin. Dan wordt het vaak gebruikt om iets aan te dikken, te dramatiseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neh ook nie helemaal waar Martine.. Zie het eerste antwoord. I think you are a very valuable user on GV, yet this answer doesn't do that reputation much justice
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis ook aanvulling....?
Eerste antwoord is OOK goed.
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef eens een voorbeeld waarbij yet aan t begin van een zin gebruikt wordt om iets te dramatiseren?
Want in de zin "Yet is there to come" kun je Yet vervangen door "tree" en dan betekent het dat de boom er bijna is, dus dat is geen goed voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel meer dat de klemtoon dan op de yet gelegd wordt en het op die wijze gedramatiseerd wordt. I would come over to smack you in the face, yét you're not worth it. Gaat natuurlijk in het geheel niet over jou.
Yet kan hier gelezen worden aks tóch, maar kan ook vervangen worden door 'but'. Makes any sence of blaat ik maar wat?
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, het betekent gewoon echter. Dan zou je dus kunnen bepleiten dat "echter" in de NL versie van jouw zin ook dramatischer klinkt. En in de NL versie van jouw voorbeeld kun je "echter" inderdaad ook vervangen door "maar". En ik ben het inderdaad niet waard :P