Duitsland
Zwitserland
Oostenrijk
Luxemburg
Sommige delen van België en Frankrijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duits spreken ze in Duitsland, Nederland, België, Zwitserland, Frankrijk, Liechtenstein, Luxemburg.
Ook in delen van Denemarken, Italië en de Verenigde Staten word er Duits gesproken.

Toch altijd veel meer landen/gebieden als dat er gedacht word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Duits is de enige officiële taal van het land:
Duitsland
Liechtenstein

Het Duits is de meerderheidstaal, en deelt officiële status met andere talen:

Oostenrijk (plaatselijk ook Hongaars, Sloveens en Kroatisch)
Luxemburg (naast Frans en Luxemburgs)
Zwitserland (naast het Frans, het Italiaans en Rumantsch)

Het Duits is een minderheidstaal met officiële status:
België (naast het Frans en het Nederlands)

Duitstalig heeft officiële status slechts voor een deel van het land/het grondgebied:
Denemarken
Trentino-Alto Adige/Südtirol in Italië

Duitstalig wordt erkend als een minderheidstaal:
Tsjechische Republiek
Hongarije (Donau Swabians)
Roemenië (Transsylvanië en Banat Swabians)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België (Oostkantons), Luxemburg, Frankrijk (Elzas), Liechtenstein, Italië (Zuid-Tirol), Denemarken (Zuid-Jutland), verspreide gemeenschappen in Oost-Europa, emigranten in Verenigde Staten, Latijns-Amerika en Namibië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mis nog zuid Afrika daar is het naast het Boers en engels een veel gesproken taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Namibië
in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland is Duits de officiële taal in 28 andere landen wordt ook Duits gesproken hoewel het daar niet de officiële taal is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Holie;

In Brazilië en Paraguay zijn ook nog een paar Duitschtalige enclaves....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaande landen kan ik er nog Namibie (vooral in de buurt van Swakopmund, een oude Duitse enclave) en een klein stukje Argentinië aan toevoegen.