wat is de verleden tijd van is

Weet jij het antwoord?

/2500

Was/waren

Verleden tijd Ik: was Wij: waren

Dat is was. Toegevoegd na 6 minuten: Het kan natuurlijk nog verledentijder: Dan zeg je, ik waste, maar dat heeft weer een heel andere betekenis.

was

was/waren En dan heb je ook nog voltooid verleden tijd: is geweest.

de verleden tijd van "is" = "was" (niet "waren" dat is de verleden tijd van zijn) :)

Hij is jarig. Hij was jarig.

Vandaas is het dinsdag. Gisteren was het maandag. was is de verleden tijd van is

Aantonende wijs Onvoltooid tegenwoordige tijd Onvoltooid verleden tijd (ik) ben (ik) was (jij) bent; ben (jij) (jij) was (hij) is (hij) was (wij) zijn (wij) waren (gij) zijt (gij) waart (zij) zijn (zij) waren Aanvoegende wijs Tegenwoordige tijd Verleden tijd (ik) zij (ik) ware (jij) zij (jij) ware (hij) zij (hij) ware (wij) zijn (wij) waren (gij) zijt (gij) waret (zij) zijn (zij) waren Gebiedende wijs Algemeen Meervoud wees weest Deelwoorden Tegenwoordig Verleden zijnd(e) (zijn) geweest

De verleden tijd van is is was. Maar je kunt het ook andersom zien: De meester vroeg eens aan de klas zeg, wat was was eer was was was Jan werd de winnaar van de quiz met eer was was was was was is.

In Principe Ik was Wij waren

Wat was was voordat was was was? Voordat was was was, was was is. ------------ De verleden tijd van is is was: "Hij is" wordt in verleden tijd: "Hij was".

Hij/zij is aan het voetballen (tegenwoordige tijd) Hij/zij was 2 uur geleden nog aan het voetballen (verleden tijd)

Tegenwoordige Tijd Verleden tijd Ik ben Ik was Jij bent Jij was Hij is Hij was Zij is Zij was Wij zijn Wij waren Jullie zijn Jullie waren Zij (meerderen) zijn Zij waren

is is geen werkwoord

Ik weet niet of je er al uit bent, maar het is "zijn". Ik zijn gisteravond weggeweest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100