Welke voornamen betekenen 'vriend(in)'?

Molly is de enige die ik ken, en het is vrijwel onmogelijk om op internet van betekenis naar naam te zoeken ipv naam-betekenis... weet iemand er nog een paar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die MaryAnne; Matty. Toegevoegd na 28 seconden: 'MaryAnne' -> 'MarieAnne'

Aldwin betekent Volwassen of ervaren vriend Aude of Auden betekent oude vriend

Vriend: Alwin Boudewijn Boy Dave David Levi Vriendin: Bowien Frida Molly Al deze namen betekenen iets in de trant van vriend/vriendin.

Het was inderdaad even zoeken, maar ik vond de volgende namen door te Googelen op "naam betekent vriend". Er zitten vooral ook veel vrienden-van bij: Amice (Engels, meisjesnaam): Vriend Edwin/Edwine: Trouwe/gezegende/rijke vriend Erwin: Vriend van de zee Gerwin: Vriend met de speer Kawan (Maleis): Vriend Philippe/Philippa/Filip: Vriend van paarden Reüel/Raguel (Hebreeuws): Gods vriend Tabe (Fries): Vriend (of moedige zoon) van het volk Theofiel: Vriend van God En dan vond ik voor een meisje ook Eileen nog wel toepasselijk; die naam betekent "de vriendelijke". Voor een jongen komt Emre ook nog in de buurt: "de verliefde".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100