take it for granted... wat betekend dit nou eigenlijk?

Toegevoegd na 1 minuut:
betekent :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
9.4K

Het beste antwoord

Iets als vanzelf sprekend aannemen terwijl dit niet zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is de meest correcte vertaling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm. Dat 'terwijl het niet zo is' vind ik minder. Dat kán er in zitten maar niet altijd. Het hoeft niet per se waar te zijn, maar dat zit al in het 'als....aannemen'

Andere antwoorden (5)

iets 'vanzelfsprekend' vinden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanzelf sprekend, weetje je kan ook op deze site gaan daar kun je engels vertalen of andere talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets voor lief nemen is de letterlijke vertaling

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarmee bedoel ik inderdaad: je vindt iets vanzelfsprekend en neemt het dus voor lief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijvoorbeeld:
Vroeger nam ik mijn vriendin altijd voor lief, maar nu ik haar bijna kwijtgeraakt ben, zal ik dat nooit meer doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in feite zijn er twee vertalingen:
i took her for granted: ik nam haar voor lief
i'll just take it for granted: ik neem het maar voor lief, ik neem het maar zoals het komt, het is niet anders.
Je neemt het maar voor lief.

Let op de ""maar"".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ga er maar vanuit, dat.....'

(zoals bijv : you can take it for granted, that you won't reach that farm without a four-wheeldrive.
You can take it for granted, that you'll need an umbrella when you visit the Netherlands.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar ook : 'geen rekening houden met', bijv een vrouw die dit zegt, voelt zich volledig genegeerd en als vanzelfsprekend genomen, haar mening wordt niet gevraagd, want ze zal het er tóch wel mee eens zijn.(I feel taken for granted)