Wat is een pocket ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig dat er zoveel variaties pockets zijn ;-)

Antwoorden (12)

Klein boek met slappe kaft
13 jaar geleden
Ha, die Nienke2;

Een zak in een kledingstuk. Of een klein formaat boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein boek met slappe kaft of vanuit het engels vertaald een zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een pocket alleen als een boek, dat in een klein formaat met zachte kaft wordt uitgebracht en dus ook goedkoop is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pocket als in boek of als in tandheelkunde?
Mocht je het laatste bedoelen, dan gaat het om de ruimte tussen kies/tand en tandvlees. Zie bron voor een korte maar duidelijke uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Pocket' betekent 'zak' en een pocket is dan ook een boek op zakformaat, handig overal mee naar toe te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pocket is het gat aan de zijkant of in de hoek van een snookertafel, waar de ballen in moeten vallen.

Er zijn er zes.
rose
13 jaar geleden
pocket
I zelfstandig naamwoord
zak°
figuurlijk klein, beperkt, geïsoleerd gebied o
militair (gevechts)haard

be 5 pound in pocket
5 pond rijk zijn
5 pond gewonnen of verdiend hebben

she has him in her pocket
zij kan met hem doen wat zij wil

line one's pockets
zijn zakken vullen

put one's dignity & in one's pocket
... opzij zetten

you will have to put your hand in your pocket
je zult in de zak moeten tasten

be out of pocket
erop toeleggen, erbij inschieten

be 5 pound out of pocket
5 pond verloren hebben

II bijvoeglijk naamwoord
in zakformaat, zak-, miniatuur-

III overgankelijk werkwoord
in de zak steken
kapen
biljart stoppen [bal]
figuurlijk slikken [belediging]
opzij zetten [zijn trots]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pocket is een onderdeel van een pocketveringmatras, een koker (de pocket) waarin een veer zit die het matras veerkracht geeft.
13 jaar geleden
Een handzaam boekje,dat je in je zak kunt steken en tevens het engelse woord voor(broek)zak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pocket
Uitspraak: ˈpɔkət pockets Zelfst. Naamw. = goedkoop uitgegeven boek in een betrekkelijk klein formaat. Synoniem: pocketboek
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/pocket

pocket
abnormale opening tussen een tand en het omringende tandvlees
Gevonden op http://zoeken.dokterdokter.nl/woord/pock

pocket
Een netwerk van vezels zorgt ervoor dat het tandvlees mooi aansluit rondom de tand heen .Hoe strak dit ook aansluit, er zit toch altijd een smalle spleet tussen het tandvlees en de tand. Deze spleet wordt de pocket genoemd en is in een normale gezonde situatie ondiep (minder dan 4mm).
Gevonden op http://users.skynet.be/willemsens/tandar

pocket
1) Boekformaat 2) Boekje 3) Boekwerk 4) Goedkoop boekje 5) Pocketboek 6) Verschijningsvorm van een boek
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

Pocket
(uitgeverij) `Pocket` is een Franse literaire collectie en uitgeverij. De collectie werd opgericht in 1962 als Presses Pocket als de pocketreeks van Presses de la Cité. In de Pocketreeks konden werken van andere uitgevers in de groep, zoals Plon en Éditions Julliard, worden gepubliceerd. Pocket werd de tweede speler in de sector van p
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Pocket
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een flauw antwoord zocht aangezien de definitie van pocket overal te googelen is?: Een pocket is een raket op zakformaat.