Op welke mogelijke manieren nemen ze in verschillende talen en landen de telefoon op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nederlanders zijn niet de enigen die hun naam zeggen wanneer ze de telefoon opnemen. Ook Duitsers doen dit! Daarbij gebruiken ze in toenemende mate zelf het woord mit. "Hallo, mit A." Misschien is dat Nederlandse invloed. Duitsers gebruiken het woord bei als in "bei Schröder" als de Schrödertjes hun thuistelefoon opnemen. Ook Denen, Finnen en Zweden zeggen vaak hun voor- en achternaam als ze zich aan de telefoon melden. Amerikanen nemen meestal op met hello , maar in het zakelijk verkeer noemen ze soms hun achternaam. In veel andere culturen wordt de telefoon met enige achterdocht bekeken. Want je weet maar nooit wie er belt. Is diegene wel van de juiste kaste/geslacht/ethnische achtergrond om met mij te mogen spreken? Daarom noemen veel volken hun naam niet als ze de telefoon opnemen. Nog een paar voorbeelden: Japan...............................Moshi-moshi | Hai! Latijns-Amerika................Diga(me) | Oigo | Bueno Rusland............................Da? Hong Kong.......................Wei? Frankrijk /Turkije..............Allo India................................Hello Iran / Afghanistan............Balay Vietnam............................Xin chào!

Bronnen:
http://www.aroundtheglobe.nl/nieuws/2007/7...

Met de linker hand. Met de rechter hand.

In Italië nemen ze de telefoon op met de kreet: "Pronto!". Dat betekent letterlijk: "Klaar", in de zin van: de verbinding is tot stand gebracht.

In Bulgarije roepen ze "Alo!" en in Turkije roepen ze "Efendim!".

Bronnen:
Eigen ervaring

In Amerika zegt men: hello.

in Frankrijk: Allo

In Nederland zeggen wij: Hallo, u spreekt met ...... en dan noem je je naam. Dat is in de meeste andere landen niet zo. Hoezo? De beller weet wie die belt, maar de ontvanger weet niet wie er opbelt. Dus in andere landen wordt bijna altijd gezegd: hallo, of ja, en dan in de eigen taal.

In Japan zegt men "Moshi Moshi" als men de telefoon opneemt. Als ik gebeld word door mijn oom uit Canada bijvoorbeeld, dan zegt hij zijn naam niet, dus dan moet ik maar raden wie ik aan de lijn heb. In landen zoals de VS en Canada is het heel normaal dat je je naam niet zegt als je belt, alleen "hello".

evenveel manieren als er talen zijn. Hiiii vind ik ngwel de meest slome.

In Polen zeggen ze tak su ham. Ja zeg het maar.

In Spanje: Digame ( zeg het maar)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100