Is Charis een jongensnaam of een meisjesnaam?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
13 jaar geleden
in: Taal
2.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is een leuke vraag, heel tijdloos. En je krijgt echt een heel grappig antwoord van de Grieken. Om het antwoord in het echt te horen van een Griek is leuker en dichter bij de Bron dan dat ik het online zet. Veel plezier :)!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is een Griekse naam. Stel je also meisje maar eens voor als Charis in Griekenland aan wat oudere mensen. Dan zie je vanzelf wat er gebeurd en dat veel information online niet klopt.

Het beste antwoord

Het Meertens Instituut heeft (o.a.) alle voornamen
in kaart gebracht.

Het blijkt dat Charis in Nederland niet vaak voorkomt.
59x als voornaam voor een meisje en 5x als voornaam
bij een jongen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

charis is een meisjes naam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Charissa is een Engelse meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `liefdadig, stijl`
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Oh het is een griekse naam ja , ik had er nog een a achter,
maar de betekenis is hetzelfde
Het is een meisjesnaam.

The girl's name Charis \
ch(a)-
ris\ is pronounced KARE-iss. It is of Greek origin, and the meaning of Charis is "grace". First used as a given name in the 17th century, probably to symbolize the Christian concept of charity. Mythology: a reference to the Three Graces, symbols of womanly beauty, charm, and inspiration. The graces were Aglais (brilliance), Thalia (flowering), and Euphrosyne (joy).http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Charis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Charis is een Griekse meisjesnaam.
Amadea
13 jaar geleden
Heel veel namen kunnen voor zowel jongens als meisjes.
Mijn voornaam schept ook vaak verwarring,
ik word vaak met mijnheer aangeduid.

Ik heb een collega, die heet Josje.

Enfin, het kan allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Charisse zou voor een meisje zijn lijkt mij, maar ik vind Charis voor een jongen ook wel mooi, wordt dikwijls gedaan: pascal (jongen) pascale (meisje) , frederik (jongen) frederique (meisje), in belgie alleszins