Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel haal ik een "vergeten taal"weer op?

Toen ik nog op school zat heb ik op HAVO 4 jaar duits gehad. (klas 2-5) Ik begreep dit erg goed en haalde daarom ook hele goede cijfers naamvallen enzo had ik ook geen moeite mee.

Nu moet(of ja het is handig) ik ineens duits communiceren voor mijn werk. Nu is het probleem dat ik echt jaren en jaren die taal niet meer gebruikt heb. En me woordenschat weer terug is op 0,0.

Als ik dit weer opnieuw wil leren zal het dan wel sneller terugkomen omdat ik het ooit geweten heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Vraag de grote basisregels aan een Duits-lera(a)r(es), lees die een paar keer goed door en je grammatica is zo terug.

De woordenschat, lees een woordenboek. Nee, serieus, kijk Duitse TV of leen een Duits lesboek van een kind die je kent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon s,avonds als je thuis komt de duitse tv aan.
Het komt sneller terug als je denkt.
En je radio heb je ook nog ,duitse zenders genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan erg snel. Het snelst in het land zelf waar je de taal van wilt spreken....dus 3 weken in Duitsland alleen duits gaan praten.

Voordat je zoiets zou kunnen gaan doen is het handig om een paar duitse boekjes (grammatica en leesboekjes) door te nemen en voor het luisteren een paar originele duitstalige films of tv series af te spelen.
Ook alleen dit laatste zal je trouwens al aardig helpen, tenminste voor de passieve taalkennis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt alsof ik weet waar je op vakantie gaat dit jaar! 2 weken in Duitsland op vakantie, woordenboek mee, en flirten met de Duitsers om je heen!

De BESTE manier om de taal weer snel op te halen is een duitse partner versieren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O dat gaat zo vlug. Je grammatica zit er waarschijnlijk in geramd (hoewel, dat is afhankelijk van de toegepaste leermethode) en is terug voor je het weet. Ook je woordenschat is waarschijnlijk groter dan je beseft en zo weer terug en zelfs uitgebreid. Ga eens een weekje in je eentje naar Berlijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond altijd dat gewoon een boek doornemen goed werkt, ook met andere dingen. Doen alsof je opnieuw begint, maar zodra je dingen herkent ga je overslaan tot je voldoende weet. Succes! =D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding