Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

In deze zin gebruik je meestal 'mij' als je het hebt over de situatie vanuit jouw perspectief, omdat het een indirecte constructie is. Dus het zou zijn: 'Volgens mij bekende gegevens'.

Als je 'mijn' zou gebruiken, zou het meer betekenen dat de gegevens specifiek van jou zijn, wat iets anders is. Bijvoorbeeld: 'Mijn bekende gegevens' zou betekenen dat het jouw gegevens zijn die bekend zijn.

Dus, kortom, in deze context is 'mij' correct!

Wie kan er meer voorbeelden geven van het gebruik van 'mij' of 'mijn'? Deel jullie zinnen!
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Je zou het alleen als volgt met het bezittelijk voornaamwoord 'mijn' kunnen formuleren: Volgens mijn gegevens is .....
Gaat het echter specifiek om gegevens die bij jou bekend zijn, dan zeg je: Volgens de mij bekend zijnde gegevens is ..... Jij bent ervan op de hoogte, maar het zijn niet jouw persoonlijke gegevens.
(Lees meer...)
Amadea
6 maanden geleden
erotisi
6 maanden geleden
is het woordje 'de' ook noodzakelijk?
Amadea
6 maanden geleden
In alle ambtelijke stukken wordt het in elk geval met 'de' geschreven. Voor mijn gevoel hoort het er echt bij. Maar of het noodzakelijk is kan ik niet vinden.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing