Wat wordt er bedoeld met: 'relevant binnen de scope (van dit project) '....

Toegevoegd na 6 minuten:
Het gaat om de 'scope'

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
10.5K

Het beste antwoord

Om te voorkomen dat een project uit de hand loopt moet je (liefst van te voren) bepalen wat er wel en wat er niet bij hoort.
In vaktermen is dat de scope van een project.

Toegevoegd na 1 uur:
Als de scope bepaald is kan je plannen toeveel tijd en geld het project gaat kosten. Bij de uitvoering ervan moet je dus goed oppassen dat je geen dingen uitvoert die buiten de scope vallen (want niet ingepland/betaald.) Iets dat wel relevant is binnen de scope moet je wel mee aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat de gegevens van waarde en/of van belang zijn binnen de omvang van dit project.

Toegevoegd na 8 minuten:
de scope van een project = alles wat er in dit project zit.

De scope van een opdracht: alles wat er moet worden geleverd of gebouwd volgens die opdracht.
itsme
13 jaar geleden
Dat iets goed binnen de bedoelingen van een project past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat het voor dit projekt van belang is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit soort zinnen behoort tot het vakjargon van directeuren en managers. Elk ander zou antwoorden: "Hé, wat interessant!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scope staat voor bereik.

Het gaat dus om alles wat binnen het bereik, de reikwijdte, van het project valt.

'relevant binnen de scope van dit project' betekent dus 'van toepassing voor alles binnen het bereik van dit project'.

Kort gezegd: toepasselijk voor waar we mee bezig zijn.
rose
13 jaar geleden
Ik zou zeggen de omvang (van dit project)